כבר תקופה ארוכה שלא ניתן להתעלם מהתופעה שהחלה כפתרון זמני, אך מאז הפכה לדרך חיים עבור לא מעט אנשים בעולם כולו. הכוונה כמובן, היא לעבודה מהבית.

אמנם עבודה מהבית יכולה להיות נוחה מהרבה היבטים, אך הצורך בסביבת עבודה שקטה ונוחה, כזו שניתן להתרכז בה ולהפיק את המיטב, מייצר קשיים אשר עבור לא מעט אנשים שעובדים מהבית. במאמר הבא נדבר על אחד הגורמים הכי חשובים לסביבת עבודה ביתית אידיאלית – תאורה נכונה.  

כבר לא צריך לנסוע בשביל להגיע למשרד

בשנים האחרונות האנושות חוותה לא מעט תהפוכות אשר גרמו לנו להישאר מסוגרים בבתים. מגפת הקורונה אשר שינתה את המציאות אותה הכרנו מן הקצה אל הקצה, אמנם כבר לא מכה גלים כבעבר, אך חלק מהשינויים אשר היא חייבה אותנו לעשות, עוד נשארו ואף עתידים להישאר לשנים ארוכות ואולי אף לתמיד. 

כאשר בוחנים את המצב בראייה לאחור, אחד השינויים הגדולים ביותר שמגפת הקורונה הביאה לחיינו, היא המעבר לעבודה מהבית. מיליוני אנשים ברחבי העולם מצאו את עצמם מסוגרים בבתים ללא היכולת לתקשר, ללמוד, לעבוד או להמשיך בשגרת חייהם כבעבר. 

בעקבות כך, ארגונים רבים, חברות, מוסדות ומשרדים, חיפשו פתרונות לבעיה ומצאו אותה בין היתר במעבר לעבודה מהבית שכלל פגישות בזום, תוכנות עבודה ומעקב, ממשקים ייעודיים ועוד.

מנגנון זה פועל עד היום והצמיחה במספרי האנשים שעובדים מהבית באופן חלקי או מלא, רק עולה עם הזמן.  

למה חשוב כל כך לבנות סביבת עבודה נכונה?

איכות העבודה, התפוקה ולעיתים אופי העבודה, מצריכים מאיתנו סביבת עבודה בה ניתן להתרכז ללא הפרעות מיותרות. כשעובדים מהבית, הפיתויים מסביב הם רבים והמרחק חזרה למיטה, קצר מתמיד. 

תאורה לקויה בסביבת העבודה שלכם, עלולה להפחית את רמת הריכוז שלכם, את היכולת לשמור על ריכוז לאורך זמן, לעייף אתכם וכן להפחית את הפרודוקטיביות שלכם. בנוסף, תאורה לא נכונה עלולה לגרום לכאבי ראש ולנזק לעיניים במקרים מסוימים. 

תאורה נכונה לסביבת העבודה

מהם הדגשים ליצירת תאורה נכונה בסביבת העבודה הביתית שלכם?

בין אם אתם עובדים מהמחשב בבית שנמצא בסלון ובין אם יש לכם חדר עבודה ייעודי, יצירת תאורה נכונה בסביבת העבודה הקרובה שלכם יכולה לעשות הבדל עצום עבורכם. 

לפניכם מספר דגשים חשובים ליצירת תאורה נכונה בסביבת העבודה שלכם: 

  • אור טבעי זה מעולה, אבל: ראשית, אור טבעי מחלון קרוב יכול להיות מסנוור ולהחליש את בהירות מסך המחשב בזוויות מסוימות. בנוסף, לא תמיד האור הטבעי מספיק ולאחר שהשמש שוקעת, לא נוכל להיעזר בו. 
  • פזרו את האור: פיזור האור בהתאם לחלל בו מצויה סביבת העבודה שלכם, הוא תכנון נכון של תאורה שלא תסנוור אתכם ותאיר בצורה נעימה ושווה את כל סביבת העבודה. 
  • התאימו את עוצמת התאורה לחלל: שימו לב לאור הטבעי שנכנס, לגודל החלל, למיקום שולחן העבודה שלכם ולמקום בו תוכלו למקם גופי תאורה נוספים. 
  • התחשבו בתאורת הבית המקורית: בחדרים עבודה ובמשרדים ביתיים רבים קיימת תאורת תקרה שקועה, שבדרך כלל אינה מספיקה. חשוב גם להתחשב במיקום התאורה הביתית ביחס למיקום שולחן העבודה שלכם. 
  • התחשבו באופן העבודה: תאורה מול מסכי מחשב גדולים למשל, תצריך תאורה שונה הוא בבית.  
    תאורה לעבודה

    איזה סוגים של גופי תאורה יכולים להתאים למשרד ביתי?

    כל חדר, סביבת עבודה ביתית או משרד ביתי, ידרשו גופי תאורה אחרים עם תכונות שונות, על מנת לייצר את התאורה הנכונה ביותר ביחס לחלל ולאופן העבודה. 

    בכדי להביא למצב של התאמה גדולה ככל הניתן, חשוב לעשות שימוש בתאורה מגוונת ובשילוב של גופי תאורה שונים כמו למשל מנורות שולחן ייעודיות, מנורות תקרה, מנורות צמודי תקרה, מנורות עומדות וכן בבסיסים לגופי תאורה על פי הצורך.

    מוצרים קשורים

    מנורת קיר מסדרת Smooth Edge

    מנורת קיר מסדרת Smooth Edge

    מחיר מבצעהחל מ ₪450
    בחירת אפשרויות
    מנורת שולחן CARE

    מנורת שולחן CARE

    מחיר מבצע₪165
    בחירת אפשרויות
    מנורת שולחן CHOICE

    מנורת שולחן CHOICE

    מחיר מבצע₪325
    מנורת שולחן DESK

    מנורת שולחן DESK

    מחיר מבצע₪365
    מנורת שולחן FLOWER

    מנורת שולחן FLOWER

    מחיר מבצע₪345
    המנורה השנייה ב 50%
    גוף תאורה צמוד תקרה / קיר SIMPLE LINE
    מנורת רצפה line

    מנורת רצפה line

    מחיר מבצע₪595
    מנורת שולחן line בחדר שינה

    מנורת שולחן line

    מחיר מבצע₪245