השנים האחרונות בטכנולוגיה הביאו לשלל פיתוחים בתחומים רבים ומגוונים. ההתקדמות המטאורית של הטכנולוגיה מורגשת כמעט בכל מקום ובכל תחום בחיינו ונדמה שככל שהשנים חולפות, הטכנולוגיה תופסת מקום גדול יותר בחיינו. אנו זוכים ליהנות משלל יתרונות בזכות אותם פיתוחים ובזכות אותה קידמה, אך חשוב שנדע גם איך לנצל את אותה קידמה לצרכים השונים בחיינו. אחד מאותם תחומים שנהנו מהתקדמות הטכנולוגיה הוא תחום התאורה הביתית – הנה כל מה שחשוב ומעניין לדעת בנושא.   

טכנולוגיה שמאירה לנו את החיים אחרת

במידה וגם אתם איבדתם את המעקב אחר הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים בתחומים השונים, נדמה שאתם ממש לא לבד. המהירות בה קורים הדברים, היא למעשה אחד מאותם סממנים של התקופה בה אנחנו חיים מבחינה טכנולוגית. הדברים קורים מהר, הפיתוחים הם רבים וכולם רוצים תמיד להביא את הטכנולוגיה החדשה הבאה. 

גם תחום התאורה הביתית עבר מתיחת פנים לא קטנה בזכות ההתקדמות הטכנולוגית. אם בעבר הורגלנו לגופי תאורה שגרתיים, לעוצמת אור קבועה ולצריכה גבוהה יחסית של חשמל על ידי אותה תאורה – הרי שכיום המצב שונה לחלוטין בכל אותם היבטים ותחום התאורה הביתית, עשה אף הוא את קפיצה טכנולוגית משלו. 

כיצד השתנה תחום התאורה הביתית בעקבות התקדמות הטכנולוגיה?

אחד מהנקודות החשובות ביותר אליהן חשוב לשים לב בכל הקשור לשינויים בעולם התאורה הביתית בעקבות קדמת הטכנולוגיה, היא תפוקת האור ביחס לאנרגיה הנצרכת.

או במילים אחרות, תאורה כיום דורשת הרבה פחות אנרגיה, מה שמוזיל עבורנו את השימוש הרב בגופי תאורה שונים בבתים שלנו. 

הדוגמא העיקרית בהקשר של חסכון אנרגטי היא כמובן טכנולוגיית תאורת לד (LED).

תאורת לד היא למעשה תאורה שפועלת ומייצרת אור בשיטה שונה לחלוטין מהשיטות שהיו נהוגות בעבר. מנורת הלד הממוצעת, צורכת כמות מזערית של אנרגיה או חשמל, לעומת מנורה שעובדת בצורה 'הרגילה'. בנוסף לחיסכון הגדול, תאורת לד מציעה עמידות גדולה הרבה יותר ובהתאם בלאי נמוך בהרבה, שמוביל לתחזוקה קלה, נוחה ופחותה יותר. 

בין הסוגים השונים של גופי התאורה הנתמכים בטכנולוגיית תאורת הלד ניתן למצוא פסי לד, שרשראות גרילנדה, מראות מוארות, נורות לד דמוי פחם, תחליפי הלוגן ועוד.  

מגוון רחב יותר שמתאים במיוחד לכל אזור בבית

שינוי נוסף שחוללה הטכנולוגיה בשיתוף פעולה עם ההתקדמות והשינויים שחלו בעולם עיצוב הפנים, הוא המגוון הרחב והעשיר של גופי תאורה שונים שמתאימים במיוחד לכל אזור בבית. 

בעבר, היינו משתמשים באותה מנורה או באותו גוף תאורה גם למטבח, גם לחדר האמבטיה וגם לחדר השינה. אך כיום הדברים השתנו וישנם גופי תאורה ייעודיים שמתאימים גם בעיצוב שלהם וגם באור אותו הם מפיקים, לחלל אליו הם מיועדים. בנוסף, המציאות הצריכה אותנו ליצירת חללים נוספים בבית כמו למשל משרד ביתי, שמצריכים אף הם, סוגי גופי תאורה שונים ומתאימים.

 

גוף תאורה ביתי מעוצב

 

הצרכים השונים של כל חלל וחדר בבית 

כאשר אנחנו מתכננים בית חדש, שיפוץ גדול או שפשוט הגיע הזמן להחליף את התאורה במקום מסוים בבית – עלינו להתחשב בצרכים השונים של כל חלל וחדר. 

למשל, במקום כמו המטבח, נרצה להשתמש במנורות תקרה, במנורות תלייה או בגופי תאורה שיעניקו לנו אור בהיר וחזק, כזה שיאיר לנו את משטחי העבודה במטבח כמו השיש או אזור הכיריים.

בחדר השינה לעומת זאת, נרצה אור עדין יותר. כזה שנוכל לעמעם, להירדם איתו או לקרוא ספר בעזרתו. בחדר השינה נוכל למשל לעשות שימוש במנורות צמודות תקרה, במנורות קיר, במנורות לילה וכדומה. 

דוגמא נוספת לשינויים הגדולים שהביאה הטכנולוגיה לתחום התאורה הביתית, נמצא בסוגים הרבים של תאורת גינה וחוץ. בין היתר נוכל למצוא בתחום פיתוחים כמו תאורה סולארית לגינה, דוקרני לד לגינה, שקועי רצפה עמידים למים ועוד.

תאורה מודרנית לבית

  

לסיכום: האירו את ביתכם בצורה נכונה וחכמה

תאורה ביתית יכולה להפוך כל חלל, חדר או בית למקום שונה ומיוחד הרבה יותר. הטכנולוגיה שלא מפסיקה להתקדם מאפשרת לנו לעשות שימוש במגוון רחב מאוד של גופי תאורה שונים, בעיצובים שונים ולמטרות מילוי תפקידי הארה שונים. 

לכן, אל תישארו מאחור ובחושך, התקדמו גם אתם לתאורה ביתית מותאמת, מתקדמת ובריאה הרבה יותר מתמיד.

מוצרים קשורים

מנורה צמודת תקרה DIAMOND

מנורה צמודת תקרה DIAMOND

מחיר מבצעהחל מ ₪580
בחירת אפשרויות
המנורה השנייה ב 50%
מנורה צמודת תקרה ELEGANT

מנורה צמודת תקרה ELEGANT

מחיר מבצעהחל מ ₪250
בחירת אפשרויות
מנורה צמודת תקרה FERRERA

מנורה צמודת תקרה FERRERA

מחיר מבצעהחל מ ₪650
בחירת אפשרויות
מנורה צמודת תקרה FOREST
המנורה השנייה ב 50%
מנורה צמודת תקרה LAMBADA

מנורה צמודת תקרה LAMBADA

מחיר מבצעהחל מ ₪1,250
בחירת אפשרויות
מנורה צמודת תקרה MERS
בחירת אפשרויות
מנורה צמודת תקרה QUAD

מנורה צמודת תקרה QUAD

מחיר מבצעהחל מ ₪995
בחירת אפשרויות
מנורה צמודת תקרה WIZ

מנורה צמודת תקרה WIZ

מחיר מבצע₪595
מנורה צמודת תקרה TRIPLE WIZ