כאשר חושבים על תאורה, לרוב לא חושבים על סיטואציה בה אותה תאורה תהיה נסתרת, הרי כל מהותה של תאורה היא להכניס אור לחלל. אך בפועל, בהחלט יש מצבים וחללים שבהם דווקא פתרונות תאורה נסתרת הם המתאימים, האלגנטיים והמרשימים ביותר. בחדרים מסוימים או עבור סגנונות ספציפיים של עיצוב פנים, הסתרת גופי התאורה מספקת תוצאה אלגנטית ומינימליסטית מקסימה, כאשר טכנולוגיות וטכניקות בתחום מאפשרות כיום להשיג אפקט מהמם ומיוחד במינו עם גופי תאורה נסתרים.

ראיתם תמונת קטלוג או מגזין של חדר עם גופי תאורה נסתרים? רוצים פתרונות אלגנטיים ואסתטיים של תאורה נסתרת לעיצוב הפנים המוקפד שלכם? בסניפי לדמרקט תמצאו מבחר מעוצב, מתקדם ואיכותי של פתרונות תאורה נסתרים ומינימליסטיים, במגוון סגנונות ועם מיטב טכנולוגיות הלד הקיימות כיום. נסביר מהי תאורה נסתרת וכיצד מיישמים אותה בצורה מושכלת ומעוצבת.

מה בדיוק מסתירים כאן?

תאורה נסתרת היא השם הכולל לגופי תאורה המותקנים בצורה מינימליסטית, דיסקרטית ונסתרת לעומת גופי תאורה סטנדרטיים, כמו תאורה שקועה בתקרה, כך שנוצר אפקט של הצפת החדר באור או הארת נקודות מסוימות בחלל החדר, אך כאשר פתרון התאורה עצמו אינו נראה באופן ישיר או שהוא נראה באופן מינימליסטי מאוד.

הסתרה של מקורות האור בחדר יכולה לחולל פלאים מבחינת עיצוב פנים והוספת אפקט של דרמה או דווקא מינימליזם אלגנטי. זוהי בחירת תאורה המתאימה לשלל סגנונות, כאשר ניתן בהחלט לציין בעיקר סגנונות עיצוב פנים כמו מינימליזם, סגנון סקנדינבי או סגנון מודרני-עכשווי.

כפי שנסביר מיד, יש היום שפע פתרונות טכנולוגיים ותפעוליים להסרת גופי תאורה ומערכות תאורה, כדי לקבל את התאורה המושלמת שהחלל זקוק לה אך עם מינימום נראות של גופי התאורה עצמם. כך שמבחינה זו, מדובר על עולם ומלואו ועל תחום חדשני ומרתק בתאורה.

משתמשים בתאורה נסתרת כאשר הקונספט מתאים לסגנון עיצוב הפנים של החלל, כפי שכבר ציינו בקצרה, וגם כאשר רוצים ליצור מערכת תאורה יעילה ומותאמת אישית אך ללא התמקדות בגופי התאורה עצמם אלא דווקא באלמנטים אחרים בחללי המבנה.  

אפשרויות יישום והתקנה של תאורה נסתרת

הפריחה והפריצה בטכנולוגיות LED מאפשרות אינסוף יישומים של תאורה נסתרת ופתרונות תאורה נסתרים מתקדמים ואלגנטיים במיוחד. מה שבעבר הצריך השקעה אדירה הן כלכלית והן הנדסית מתאפשר היום במשמעותית פחות השקעת משאבים ומבלי להתפשר על האפקט המינימליסטי והנקי של תאורה נסתרת.

לפניכם כמה דוגמאות ליישום מעשי של מערכות תאורה נסתרות, עם סטייל מוקפד ונקי ומראה מהמם שאי אפשר להישאר אדישים אליו.

  • גופי תאורה שקועי תקרה או קיר: הפתרון הבסיסי והפופולארי של תאורה נסתרת, גופי תאורה המותקנים כך שהם שקועים בתוך התקרה או הקיר, כך שהדבר היחיד הנראה לעין הוא נקודת האור הבוקעת מגוף התאורה. מתאים לספוטים וגם לסוגים מסוימים של תאורת הצפה.
  • פסי תאורת לד מוסתרים בקרניזים ובגימורי גבס: כאשר יש קרניז מעוצב בין הקיר לתקרה או תאורה נסתרת בגבס מושקעת ומעוצבת, מתאים מאוד לשלב פסי תאורת לד נסתרים, למשל ע"י שימוש בפסי LED גמישים או פרופילי אלומיניום לפסי לד לקבלת מראה אחיד ומרשים יותר. אפשר גם להתקין תאורת גבס מותאמת כמו פסי לד המאפשרים בחירת צבעים לתאורה. כך מתקבל אור רך, נעים ומעוצב, עם סגנון מינימליסטי ואלגנטי מאוד כי לא רואים את מערכת התאורה עצמה.
  • הסתרת פסי תאורה באלמנטים בחדר: פסי לד המוסתרים בתוך מדרגות בין קומות הבית, מעל ארונות המטבח, מתחת לשיש, מאחורי מסך טלוויזיה, מראה עם תאורה אחורית נסתרת וכיוצא באלו עם אינסוף יישומים ואפשרויות להתקין פסי לד משוכללים בצורה נסתרת תוך שימוש באלמנטים שונים בחללי הבית.

גופי תאורה מעוצבים חדישים ובעיקר פיתוחים מעולים בתחום פסי הלד מאפשרים כיום תוצאות מרהיבות ונגישות של עיצובי תאורה נסתרת. מוזמנים לסניפי לדמרקט ונבנה יחד איתכם מערכת תאורה אלגנטית, נסתרת ומרשימה.

מוצרים קשורים

גוף תאורה שקוע - ספוט MAYA

גוף תאורה שקוע - ספוט MAYA

מחיר מבצעהחל מ ₪60
בחירת אפשרויות
גוף תאורה שקוע MISS

גוף תאורה שקוע MISS

מחיר מבצעהחל מ ₪65
בחירת אפשרויות
גוף תאורה שקוע מרובע  LOTUS
גוף תאורה שקוע NAM

גוף תאורה שקוע NAM

מחיר מבצע₪99
בחירת אפשרויות
גוף תאורה שקוע SPACE

גוף תאורה שקוע SPACE

מחיר מבצע₪220
גוף תאורה שקוע מתכוונן DOME