כאשר מעצבים את הבית, לבחירת גופי התאורה הנכונים יש חשיבות עליונה. התאורה משפיעה על כל חדר וכל פינה, היא מגדירה את מצב הרוח ומכתיבה את האווירה על ידי משחקי גומלין עדינים של אור וצל. יחד עם זאת, בחירת גופי התאורה הנכונים אינה מסתכמת רק בעיצוב, אלא גם בפרט לא פחות חשוב והוא צבע האור. צבע האור הוא אלמנט עדין אך עמוק שיכול להפוך כמעט ללא מאמץ חדר שינה למקלט של רוגע ושלווה, משרד לחלל פרודוקטיבי, ואירועים מיוחדים לחגיגה מפוארת ומרשימה.

מדריך זה מזמין אתכם לצאת למסע החוקר את הספקטרום של צבעי תאורה, כדי לגלות את הניואנסים הקטנים שלהם ולהבין איך בכוחם להשפיע על עיצוב הפנים של חללים שונים.

צבעי תאורה – למה הכוונה בדיוק?

פתרונות התאורה הקיימים מציעים קשת צבעים מגוונת, כאשר לכל צבע יש את המאפיינים והיישומים הייחודיים שלו. יחד עם זאת, ניתן לסווג את צבעי התאורה לשתי קבוצות עיקריות: גוונים חמים וגוונים קרירים. תאורה חמה כוללת בדרך כלל גוונים של צהוב וכתום, בעוד שתאורה קרירה כוללים גוונים משתנים של לבן וכחול.

ההשפעה של עוצמת האור על צבע התאורה

עוצמת האור משפיעה על תפיסת צבע התאורה. עוצמה גבוהה יותר עשויה לגרום לצבעים להיראות חיים יותר, בעוד שעוצמה נמוכה יותר יכולה להוביל לאפקט רך ומאופק יותר. בעת בחירת תאורה לחלל ספציפי חשוב ליצור את האיזון בין עוצמה וצבע, מכיוון שהוא יכול להשפיע באופן משמעותי על האווירה. כמו כן, זכרו שתמיד אפשר לבחור בתאורה חכמה שניתן לעמעם או להעצים לפי בחירה.

מנורות תלויות שחורות

מה יחידת המדידה K מלמדת אותנו על צבעי תאורה?

"K" ל"קלווין", זו יחידת מדידה המשמשת לכימות טמפרטורת הצבע של מקורות אור. בתחום התאורה, טמפרטורת הצבע היא מושג חשוב שעוזר לתאר את מראה וצבע האור הנפלט מגוף התאורה. טמפרטורת הצבע אינה קשורה לטמפרטורה בפועל של מקור האור, אלא לתפיסה החזותית של צבעו.

ערכי קלווין נמוכים יותר מזוהים עם הגוונים חמים. מקורות אור בעלי ערכי קלווין נמוכים יותר פולטים צבעים חמים, נעימים ומזמינים. צבעים אלו מזכירים אור טבעי בזמן הזריחה או השקיעה. האור נוטה להיות בעל גוון אדמדם או צהבהב. גוונים אלו יתאימו לחדרי שינה או לסלון בבית.

כאשר מתקדמים לאמצע הסולם מגיעים לגופי תאורה הפולטים ערכי קלווין בינוניים. אז נתקל בגוונים יותר ניטרליים שאינם חמים או קרירים באופן מובהק. גוונים אלו לרוב יתאימו לחללי מסחר ומשרדים בהם נדרשת תאורה מאוזנת ולא פולשנית.

ערכי קלווין גבוהים יותר מזוהים עם הגוונים הקרירים יותר. צבעים אלה מזכירים את אור היום הטבעי בשעות שונות של היום והם מתפרשים כגוונים כחלחלים או לבנים. לרוב פתרונות תאורה עם גוונים בהירים יתאימו למקומות בהם עולה הצורך בייצוג מדויק של האור כמו בסטודיו לאמנות למשל.

תאורה עגולה חומה

צבעים שונים של תאורה?

התייחסות ליחידת המדידה קלווין בעת בחירת תאורה מאפשרת לכם לבחור צבעי תאורה בהתאמה למצב הרוח ולמטרת החלל וליצור חללים מעוצבים ופונקציונליים.

  • לבן חם (2700K-3000K) – סוג זה של תאורה מחקה את הזוהר הנעים של שעת השקיעה או הזריחה והוא אידיאלי ליצירת אווירה נעימה ומסבירת פנים בחדרי מגורים, חדרי שינה ופינות אוכל.
  • אור יום (3500K-4000K) – בדומה לאור יום טבעי, טמפרטורת צבע זו מושלמת למשרדים, חללי עבודה וסביבות קמעונאיות.
  • לבן קר (5000K-6500K) – בחירה המתאימה למטבחים וחללים שבהם חשוב שיהיה ייצוג צבע מדויק כמו גלריות וסטודיו לעיצוב ואמנות. לבן קר תורם לתחושת המיקוד והריכוז ולכן הוא מושלם למשימות הדורשות תשומת לב לפרטים.

תאורה צבעונית

  • בזכות טכנולוגיית הלד המתקדמת כיום ישנה גם אפשרות מרגשת נוספת והיא – תאורה צבעונית. ניתן להשתמש בתאורה צבעונית בצורה יצירתית ועבור שלל יישומים כמו למשל עיצוב חדרי ילדים או הוספת טאץ' חגיגי לאירועים וציוני דרך חשובים.
  • חגים ואירועים – תאורת לד צבעונית יכולה לתרום המון לאווירה בחגים כמו חג המולד או סוכות. ניתן לשלב אותה בבית או בחוץ ולבחור בצבעי תאורה בוהקים שמדגישים את רוח החג.
  • עיצוב חדרי ילדים – תאורת לד צבעונית יכולה להפוך את חדרי הילדים לחלל מעוצב, מהנה וקסום. גוונים רכים או צבעים תוססים יכולים להפוך את המרחב להרבה יותר כיפי ונעים בו זמנית.
  • עיצוב הגינה או המרפסת – קשטו את חללי החוץ עם תאורת לד צבעונית. אורות לבנים חמים יכולים ליצור חלל חוץ מקסים, כאשר קשת רחבה של צבעים תיצור תצוגה ויזואלית מרשימה שאף אחד לא יפספס.
  • חגיגות משמחות – ימי הולדת, יום נישואין, לידה, סיום לימודים, קידום בעבודה כל אלו ועוד הם אירועים משמחים שדורשים התייחסות. לכן תמיד כדאי שתהיה שרשרת נורות צבעוניות בהישג יד שאפשר לתלות בעת הצורך ולהפוך כל ציון דרך ליותר משמעותי.

תאורה תלויה חמה

בלדמרקט מבינים את החשיבות של צבעי תאורה בעיצוב חללי מגורים

בחירת צבעי תאורה צריכה להתבצע בהתאם לאווירה ולאופן השימוש בחלל. בלדמרקט מציעים מגוון רחב של אפשרויות שיתאימו לצרכים שלכם. עם היכולת לבחור בין גוונים שונים, עוצמות, ואפילו אורות צבעוניים, יש לכם את הכוח ליצור את האווירה המושלמת בכל סביבה.

אוסף גופי תאורת ה-LED שלנו מקיף וכולל מגוון רחב של צבעים וגוונים, שנועדו לתת מענה לכל העדפה ודרישה ייחודית. מוזמנים לחקור את קולקציות התאורה שלנו עוד היום ולגלות עולם שלם של אפשרויות וגוונים.

מוצרים קשורים

גופי תאורה NOTE לפס צבירה

גופי תאורה NOTE לפס צבירה

מחיר מבצעהחל מ ₪245
בחירת אפשרויות
חסכו 13%
דיל משתלם - פס צבירה כולל ספוטים ונורות GU10

דיל משתלם - פס צבירה כולל ספוטים ונורות GU10

מחיר מבצעהחל מ ₪490 מחיר מקורי₪560
בחירת אפשרויות
חסכו 13%
דיל משתלם - פס צבירה כולל ספוטים ונורות E27

דיל משתלם - פס צבירה כולל ספוטים ונורות E27

מחיר מבצעהחל מ ₪353 מחיר מקורי₪404
בחירת אפשרויות
המנורה השנייה ב 50%
מנורה צמודת תקרה  LINES  + שלט + 3 גווני אור מובנים + דימר
המנורה השנייה ב 50%
מנורה צמודת תקרה  SQUARE LINES   + שלט + 3 גווני אור מובנים + דימר
קנה 2 מנורות ושלם על 1
מנורה צמודת תקרה  SQUARE PARTY  + שלט + 3 גווני אור מובנים + דימר
מנורה צמודת תקרה  SURFACE ARMS

מנורה צמודת תקרה SURFACE ARMS

מחיר מבצעהחל מ ₪495
בחירת אפשרויות
מנורה צמודת תקרה DIAMOND

מנורה צמודת תקרה DIAMOND

מחיר מבצעהחל מ ₪580
בחירת אפשרויות
מנורה צמודת תקרה FOREST
מנורה צמודת תקרה FERRERA

מנורה צמודת תקרה FERRERA

מחיר מבצעהחל מ ₪650
בחירת אפשרויות
המנורה השנייה ב 50%
מנורה צמודת תקרה LAMBADA

מנורה צמודת תקרה LAMBADA

מחיר מבצעהחל מ ₪1,250
בחירת אפשרויות
חסכו 55%
מנורה צמודת תקרה LEAC -  עודפים

מנורה צמודת תקרה LEAC - עודפים

מחיר מבצעהחל מ ₪445 מחיר מקורי₪995
בחירת אפשרויות
המנורה השנייה ב 50%
מנורה צמודת תקרה NATURE

מנורה צמודת תקרה NATURE

מחיר מבצעהחל מ ₪245
בחירת אפשרויות