תאורה ממלאה תפקיד חשוב בחיי היום יום שלנו – היא משפיעה על מצב הרוח ועל מידת הפרודוקטיביות של החלל, לכן צריך להשקיע מחשבה בבחירה נכונה של תאורה.

יש המון היבטים שחשוב לקחת בחשבון בעת בחירת תאורה לבית, אחד מהם הוא גוון האור. הבחירה בין אור לבן לצהוב עשויה אולי להיראות טריוויאלית, אך יכולות להיות לה השפעות עמוקות על החיים שלנו, ממצב הרוח, דרך רמות האנרגיה ועד לאסתטיקה של חללי המגורים ואופן השימוש בהם.

מדוע צבע האור משנה?

טמפרטורת וצבע האור נמדדים בקלווין (K) כאשר ערכים נמוכים יותר מציינים גוונים חמים וצהובים יותר, בעוד שערכים גבוהים מייצגים גוונים לבנים וקרים יותר. צבע האור משפיע עלינו כבני אדם, לא בכדי יש לנו העדפות, מה גם ששעון הגוף הפנימי שלנו, אשר מווסת את מחזורי השינה והערות, רגיש במיוחד לצבע האור. חשיפה לאור לבן וקריר יותר במהלך היום יכולה להגביר את הערנות ולשפר את המיקוד בעוד שצבע חם וזהוב בערב יתרום לתחושת הרוגע והשלווה ויאותת לגוף שהגיע הזמן להוריד הילוך ולעבור לשלב הנינוח של היום.

תאורה לבנה

איך צבע האור משפיע על עוצמת התאורה?

מלבד ההשפעה עלינו באופן אישי, צבע האור גם יכול להשפיע על עוצמת התאורה, או על איך שאנו תופסים אותה אם נדייק. אור לבן יגרום לחלל להיות בהיר יותר, וכתוצאה מכך הוא יראה גדול ומרווח יותר. זו הסיבה גם שלעיתים קרובות הוא יתאים לחללי עבודה ולימודים, במיוחד למרחבים בהם זקוקים לתנאי תאורה טובים וחזקים כמו מעבדות, בתי חולים או מטבחים. אור צהוב לעומת זאת, בעל עוצמה יותר עמומה, הגוון החם והרך יוצר אווירה נעימה ואינטימית לכן הוא מתאים לחדרי שינה, לסלון למסעדות או עסקים המקדמים רווחה והרפיה.

האם צבע האור משפיע על עיצוב החדר?

צבע האור יכול להפוך לכלי רב עוצמה בעיצוב חללים. אור לבן וקר יהיה בחירה רב תכליתית אשר משלימה חללים מודרניים ומינימליסטיים, כשהוא מדגיש את הקווים הנקיים והצבעים הניטרליים המזוהים עם חללים בעיצוב עכשווי. אור צהוב בעל גוון חם ורך מתאים לחללים כפריים, מסורתיים, בוהמיים או כל חלל בו שמים דגש על תחושה ביתית ונעימה. אור צהוב יכול למקסם את החמימות של ריהוט עץ וליצור אווירה רגועה ונינוחה יותר בכל חלל.

תאורה צהובה

האם יש שימושים ברורים ומוכוונים לגוון האור?

הבחירה בין גוון אור לבן לבין גוון אור צהוב קשורה לא פעם לפונקציונליות ולאופן השימוש בחלל. באזורי עבודה או לימודים שבהם יש חשיבות גבוהה למיקוד וריכוז מומלץ לבחור באור לבן. סוג זה של תאורה מחקה את אור היום הטבעי ועוזר לשמור על רמה גבוהה של ערנות ופרודוקטיביות.

לעומת זאת, בחללים שבהם המטרה העיקרית תהיה הרפיה ורגיעה, כמו למשל חדרי שינה או מגורים, או מקומות בילוי כאלו ואחרים, אור צהוב וחם יהיה בחירה טובה יותר, שכן האור הרך והנעים יכול לעזור לאנשים להירגע לאחר יום ארוך.

בשורה התחתונה,

אם אינכם יודעים במה לבחור – באור לבן או צהוב, התשובה אינה חד משמעית. הבחירה האידיאלית תלויה בצרכים שלכם ובפונקציות הספציפיות של כל חלל. מה גם שתמיד אתם יכולים לשלב בין שני הגוונים ברחבי הבית שלכם וליצור תאורה דינמית שניתן להתאים באופן אישי בהתאם לצורך וליהנות מהטוב שבשני העולמות.

שלבו תאורה לבנה ובהירה במשרד הביתי או מעל משטחי העבודה במטבח ותאורה חמה ונעימה בסלון ובחדר השינה. אתם יכולים גם להתייעץ עם מומחי התאורה שלנו, כדי להגיע להחלטות הנכונות ביותר או כדי ליצור שילובים מיוחדים בפתרונות התאורה שלכם.

הבנת ההשפעה שיש לטמפרטורת וגוון הצבע יכולה לשנות את האופן שבו אתם רואים וחווים את הסביבה, לכן בפעם הבאה שאתם מעצבים את התאורה, קחו בחשבון את צבע האור כאחת הדרכים ליצור את האווירה המושלמת, בכל רגע נתון.

מוצרים קשורים

המנורה השנייה ב 50%
מנורת תלייה CAGE ROPE

מנורת תלייה CAGE ROPE

מחיר מבצע₪495
מנורת תלייה CAGE

מנורת תלייה CAGE

מחיר מבצעהחל מ ₪345
בחירת אפשרויות
המנורה השנייה ב 50%
מנורת תלייה DUBLIN

מנורת תלייה DUBLIN

מחיר מבצעהחל מ ₪345
בחירת אפשרויות
מבצע מיוחד
מנורת קיר CAN ROLL

מנורת קיר CAN ROLL

מחיר מבצע₪295
מנורת תלייה CAN ROLL

מנורת תלייה CAN ROLL

מחיר מבצע₪995
מנורת תלייה מסדרת NATURAL BAMBOO

מנורת תלייה מסדרת NATURAL BAMBOO

מחיר מבצעהחל מ ₪495
בחירת אפשרויות