מאז המצאתן על ידי ארבעה מדענים מחברת ג'נרל אלקטריק בשנת 1934, נורות הפלורסנט עברו הרבה וצברו גם תומכים נלהבים וגם כאלו שממש לא יכולים לסבול את האור הלבן והבוהק שהן מפיקות. במציאות של תחום התאורה ב-2020, עם התפוצצות טכנולוגיית ה-LED ופיתוח פתרונות תאורה חדשניים ומגוונים מבוססי לד, מה מקומן של נורות פלורסנט "קלאסיות", האם כדאי בכלל להתקין אותן בבית ואם כן אז איפה? נסביר את הנושא, שלא אחת עדיין מבלבל חלק מלקוחותינו.

קצת מידע על נורות פלורסנט לד

ראשית כל, נורת פלורסנט ונורות LED הן ממש לא אותו הדבר ומדובר על שתי טכנולוגיות תאורה שונות לחלוטין. נורה פלואורסצנטית או נורת ניאון מייצרת אור באמצעות העברת מתח חשמלי דרך חומר גזי (ארגון או קריפטון יחד עם אדי כספית), מה שגורם ליצירת קרינה פלואורסצנטית הנראית בצורה של אור לבן, חזק ובוהק לאחר שהיא פוגעת בציפוי הזרחני של פנים צינור הזכוכית בנורה. נורות אלו היו על פי רוב בצורה של צינורות מוארכים, במידות שונות, לצד נורות עם בית מנורה סטנדרטי (E27 / E14) ומבנה ספירלי שאפשר לתהליך הפיזיקלי להתרחש. הנורות פותחו לאורך שנים, בעיקר בראשית המאה ה-20, כאשר את הייצור המסחרי פיתחה והמציאה כאמור חברת GE.

גופי תוארה פלורסנט היוו מהפכה של ממש, גם בגלל שהן הציעו דרך תאורה חדשנית לגמרי לעומת נורות הליבון שהיו קיימות כמעט בלעדית עד השקתן וגם כי הן סיפקו תאורה בוהקת וחזקה יחסית, בעלויות הפעלה נמוכות משמעותית לעומת נורות ליבון ועם אורך חיים ארוך יותר.

בשנים האחרונות, עם ההתפתחות המסיבית והעשירה בטכנולוגיית תאורת הלד, נורות פלורסנט הפכו לפחות נפוצות ומשמעותית פחות פופולאריות, מסיבות שונות שנפרט לגביהן מיד. עדיין ניתן למצוא נורות כאלו בשוק, אך תפוצתן הולכת ויורדת – מה שכבר נותן לכם כיוון לגבי השאלה של האם להשתמש בנורות אלו בבית או בעסק או שאולי עדיף לכם לבחור מנורות אחרות.

האם להשתמש בתאורת פלורסנט בבית?

התשובה הקצרה והפשוטה היא לא, היום כבר לא ממש מומלץ, משתלם או אפילו רלוונטי להשתמש בנורות פלורסנט וגופי התאורה הרלוונטיים לנורות אלו בבית או בעסקים. טכנולוגיית תאורת LED התקדמה כל כך בשנים האחרונות מבחינת יכולות התאורה שהיא מאפשרת וגם מבחינת עלויות של גופי תאורה ונורות מבוססי LED, כך שתחום הפלורסנט למעשה איבד כל יתרון שעוד היה לו בעבר, לצד חסרונות שאפשר היום להתגבר עליהם בקלות עם נורות לד מתאימות.

על פי רוב, האור שנורות פלורסנט הפיקו ומפיקות הוא אור לבן מאוד, חזק, בוהק ובתדר אור הנחשב אור כחול מבחינת ספקטרום הצבעים של האור – לא בכדי נורות פלורסנטיות מקבלות את התיאור הלא מאוד מחמיא של "תאורת בית חולים". עם נורות לד אפשר להפיק אור בשלל גוונים ו"טמפרטורות", מאור צהוב חם ועם סטייל עתיק או וינטג' ועד אור לבן וחזק להארה חזקה של אזור.

אלמנט נוסף, המדגיש עד כמה טכנולוגיית הפלורסנט איבדה את מקומה לטכנולוגיית הלד הוא עלות ההפעלה, יחד עם אמינות ואורך חיים. נורות לד הן משמעותית זולות יותר להפעלה שוטפת מבחינת עלויות חשמל כיום וגם העלות הראשונית שלהן כבר נמוכה ואטרקטיבית מאוד. צרפו לכך את העובדה שנורות LED פועלות למשל הרבה יותר זמן אפילו מנורת הפלורסנט הכי איכותית והפלורנסט פשוט הופך לפתרון לא כדאי כלכלית לעומת נורות לד.

מבחינת עיצוב ואיכות התאורה, נורות לד עדיין מנצחות. בגופי תאורה מבוססי LED יש משמעותית יותר אפשרויות עיצוב והתאמה אישית. נורות פלורסנט מספקות אור "שטוח" אשר משנה צבעים של דברים, החל מבגדים ועד אוכל וצבע הפנים שלכם ואילו תאורת LED איכותית שומרת על הצבעים של דברים ומספקת תאורה תלת מימדית ועשירה של כל חלל.

אם אתם "חייבים" להשתמש בנורות פלורנסט בבית או בעסק, אז התקינו אותן במחסן או בסדנת עבודה שבה אתם רוצים תאורה לבנה, חזקה ובוהקת בהצפה והתקנה פשוטה. אך זכרו שנורות אלו הולכות ונעלמות מהשוק ככל שטכנולוגיית הלד מחליפה אותן.

מוצרים קשורים

המנורה השנייה ב 50%
גוף תאורה צמוד תקרה / קיר SIMPLE LINE
מבצע מיוחדחסכו 28%
פאנל לד צמוד תקרה מרובע במבחר גדלים

פאנל לד צמוד תקרה מרובע במבחר גדלים

מחיר מבצעהחל מ ₪29 מחיר מקורי₪40
בחירת אפשרויות